7/11/09

Ubuntu 9.10 + Windows 7 al eeePC

Aconseguir fer funcionar els dos sistemes de darrera aparició en el "petitó" de la casa ha estat un curro, però en veure com es mouen (estables, fluïts...) crec que ha merescut la pena. Us explico com m'ho he fet, més que res per a deixar constància dels passos seguits:

Instal·lació de l'Ubuntu 9.10 Karmic Koala

  • Descarrega de la ISO. En el meu cas l'Ubuntu Desktop (fins ara tenia Jaunty Netbook Remix, i em vaig decidir pel Desktop per comparar).
  • Creació de USB d'arrencada. Jo ho he fet des del mateix Ubuntu (Sistema, Administració, Creador de discos d'arrencada USB). Podeu fer servir un USB de dos gigas, i si ho feu en el mateix ordre que jo, millor que el conserveu.
  • Particionament i instal·lació. S'han realitzat 4 particions: una per al Sistema (/), una per al Swap, una per a la Home i una que es reserva per a Windows.
  • Arrencada, actualització, tunejat... (ja en faré un altra entrada).

Instal·lació Windows 7
  • Aconseguir la ISO o el DVD d'instal·lació.
  • Creació del USB d'arrencada. En aquest cas, el mateix Microsoft ens proposa l'eina Windows 7 USB/DVD Download Tool. Necessitareu un USB com a mínim de 4GB... (atenció: a mi el primer no em va xutar... ho vaig aconseguir amb un de 8¿?).
  • Instal·lació. Es formateja en NTFS la partició reservada i s'instal·la aquí.
  • Arrencada, actualització...
Recuperació de GRUB
  • Un cop instal·lat Windows, deixem de poder accedir a Ubuntu. La recuperació del grub2 (el nou gestor d'arrencada al Koala)  passa per tornar a arrencar amb l'USB d'Ubuntu 9.10 i executar en un terminal:
$sudo fdisk -l
A la llista, veureu les particions. Localitzeu la de l'Ubuntu (en l'exemple /dev/sda1) i continueu:
$sudo mount /dev/sda1 /mnt
$sudo mount --bind /dev /mnt/dev
$sudo chroot /mnt
$grub-install --recheck /dev/sda
Font: Guia-ubuntu
Actualització de GRUB
  • Ara ja podem accedir a l'Ubuntu... però Grub no ens dóna l'opció d'entrar al Windows. Anem a un terminal i teclegem...
$sudo update-grub2
I ja ho tenim funcionant! Segurament si hagués instal·lat primer Windows m'hagué estalviat els dos darrers passos, però... i tot el que he après? A més em semblava de lògica iniciar la instal·lació pel sistema que més utilitzo.

Editat 12/01/2010. Correció d'enllaç caducat i millores.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Deixa aquí el teu comentari. No oblidis escriure el teu nom!

Compartir