26/1/10

World of Goo

Fa temps que no faig una entrada de Jocs, i permeteu-me que la d'avui sigui una mica especial (un joc no on-line i, a més, de pagament), però el joc en concret s'ho mereix. World of Goo és un d'aquells jocs senzill i entretingut, però imaginatiu, amb un boníssim disseny gràfic i molt bona música i efectes sonors. Segurament per tot això va ser nomenat com millor joc independent als Spike Video Game Awards 2009. A més, ha estat desenvolupat per 2D Boy utilitzant tecnologies de codi obert, i per un grup molt reduït de dissenyadors .

Podríem classificar-lo com a puzles d'enginy i d'estratègia (em recorda vagament als Lemmins), on els personatges són  els Goos, petites boletes que tenen la capacitat d'ensamblar-se les unes amb les altres. Això ens permet construir ponts, torres, passarel·les... En els diferents nivells del joc haurem de portar-les d'un lloc a l'altre, salvant tota mena d'obstacles, fins arribar a la canonada que fa de meta.

El joc treballa habilitats espacials, d'equilibri, d'exploració, imaginatives, creatives... una bona alternativa als típics jocs violents i repetitius!

Podem instal·lar-nos una demo (10 o 12 nivells) totalment operativa al nostre ordinador en versions per a Windows, Linux i Mac abans de decidir-nos a comprar el joc. Proveu-la i no us defraudarà!

Aquí teniu algunes imatges del joc...









i el vídeo oficial...





20/1/10

El dia d'Ubuntu!


El proper dissabte dia 23 de febrer es celebrarà el primer Dia de l'Usuari d'Ubuntu. L'objectiu principal és donar a conèixer aquest sistema operatiu entre els nous usaris, i millorar el nivell general dels usuaris.

L'event tindrà lloc per mitjà d'IRC, al canal #ubuntu-charlas de freenode, i en ell es tractaran temes com la instal·lació, programari equivalent al d'altres sistemes operatius, configuració bàsica, aconseguir ajuda, col·laboració a la comunitat...

Tot i que el mitjà no em sembla el més adequat (segurament alguna moguda al Facebook o al Twitter hauria tingut més tirada), crec que és important que aquests tipus d'iniciatives tinguin lloc per millorar la implantació de l'Ubuntu, i per anar augmentant la comunitat d'usuaris.

Haurem d'anar desenpolvant l'IRC!

17/1/10

Entre "pare-noics" i "papa-nates"...

En Carles Capdevila té la virtut de dir veritats com a temples, amb un sentit de l'humor i una claredat d'idees que ens ajuda a posicionar-nos clarament. El motiu d'un dels seus darrers articles és l'ús que d'internet fan els nois i noies... Bé, més que l'ús, el posicionament dels pares (i per extensió, d'altres adults) respecte a aquesta realitat.

Segons en Capde, no hauríem de ser ni Pare-noics ni Papa-nates. El pare-noic és el que veu amb por totes les maldats i deficiències d'internet i vol protegir el seu fill fins a l'extrem d'ofegar-lo; tot ha d'estar regulat, normalitzat i filtrat. El papa-nates creu que les tecnologies son bones per definició, i que hem de permetre total llibertat als nostres nois, perquè controlar-los seria coartar-los;  que en facin ús (i abús) sense cap tipus de restriccions... Jo segurament afegiria que tampoc ens convé ser papa-llones, aquells que no en donen cap importància, com si tancant els ulls poguessin fer desaparèixer la realitat; o que canviem d'opinió segons el que van escoltant de l'entès de torn, i no són capaços, o no volen, elaborar el seu propi criteri.

Cal que ens posicionem respecte l'ús que han de fer els nois i les noies de les tecnologies: que sentin que estem al seu costat; dialogar i pactar amb ells; demostrar interès pel que fan i amb qui ho fan; oferir-los alternatives; predicar amb l'exemple... és el millor que podem fer per tal que esdevinguin usuaris actius, respectuosos i amb criteri propi.

Si us interessa el tema, podeu escoltar el programa que l'Eduqueu les criatures va dedicar a Els nens a internet. Em va semblar molt interessant!




2/1/10

Videos d'Scratch a learnscratch.org

A learnscratch.org ens proposen un curs molt complert i ben organitzat sobre Scratch, utilitzant vídeos del tipus Screencast narrats en anglès, tot i que, pel que podem llegir, tenen intenció de traduir-los al castellà i al francès properament.

Esta organitzat en tres grans blocs: introducció, programant amb Scratch i creació de projectes. Cada un està dividit en diferents unitats i lliçons, de complexitat creixent.

A cada lliçó, molt ben implementada, trobarem:
  1. Una petita introducció sobre el tema a tractar.
  2. El vídeo explicatiu de com implementar un senzill projecte a l'Scratch, que desenvolupa el tema en qüestió. 
  3. Una activitat a realitzar per l'alumne, normalment la recreació del projecte treballat al vídeo amb alguna millora.
  4. Activitats d'extensió sobre el mateix projecte treballat.
  5. La possibilitat de visualitzar els blocs utilitzats, de forma que en una sola pàgina puguem repassar tot el procés.
  6. La possibilitat de descarregar-nos el projecte.
Com podreu veure, un recurs molt bo que ens pot ajudar a programar les nostres sessions d'Scratch amb alumnes.

Compartir